Stålmannen föll platt rätt in i byggnader minst en timme för länge (onsdag)

 
 
 
 
 
 
 
I onsdags gick jag upp tidigt och åkte in till stan för att växla pengar, det gick fortare än planerat så jag fick en massa extra tid så jag gick och köpte mig ett nytt läppstift, plommon färgat. Runt ett mötte jag upp min kompis från teatern, Robert som frågat om jag vela följa med och se Man Of Steel. Jag hade inget bättre för mig ändå så jag tackade ja.
Vi satt och pratade en stund före om tv-serier och kommade biofilmer sen började bion.
 
Vad det av filmen beträffar var det inte my cup of tea. Det var platt och otroligt steriotypisk, starka män som har grova jobb och inga starka större kvinnoroller what so ever, bara en massa damssels in distress. Men visseligen är det ganska typsikt amerikanskt.
 
Sen efter ca 1/3 av filmen verkade de ha gett upp manuset helt, bara en massa kaos, förödelse av byggnader och slagsmål som varade minst en timme för länge och när man äntligen trodde det var över så ska han slåss igen... 3D effekterna var inte ens bra.
 
De ändå pluss filmen får är att Henry Cavill som spelar superman är otroligt snygg särskillt i början av filmen, sen är Russel Crowe en av mina favorit skådespelare mest pga av hans röst haha och Jag gillar även Amy Adams.
Men annars låga betyg av mig.
 
 
Efter bion fick jag gå hela vägen hem då det inte kom nån buss pga buss-strejken... Jag åt iallafall när jag kom hem och åkte sen på träning.
Jag körde med mixen och vi körde trampett, vilket gick helt okej. Jag körde lite styrka också sen bar det av hem.